We helpen jongeren, overheden, scholen en organisaties door heel Nederland om hun stem te laten horen, naar elkaar te luisteren, problemen aan te kaarten, ervaringen te delen en invloed positief in te zetten. Allen op hun eigen manier. Dit doen we in klaslokalen, buurthuizen, huiskamers en ministeries. We zijn gespecialiseerd in burgerschap en polarisatie, armoede en schulden, arbeidsmarkt, emancipatie en vrijheid, psychische gezondheid en burgerparticipatie. Zit jij met een uitdaging, vraag of project waar je denkt dat wij bij kunnen helpen? Neem contact op!
We faciliteren en organiseren dialogen en participatietrajecten waarin we doelgroepen op gevoelige vraagstukken bevragen. Dit doen we voor de overheid, maar ook voor organisaties en bedrijven. Met peer education bieden we onderwijsinstellingen een beproefde methode om gevoelige vraagstukken bespreekbaar te maken. We helpen overheidsinstellingen, gemeentes en schoolbesturen bij het ontwikkelen van beleid dat maatschappelijk leiderschap verankert in het onderwijs en in het publieke bestuur. En wanneer iemand een gevoelig vraagstuk wil helpen veranderen door middel van een campagne die gedragen wordt door de doelgroep, dan zorgen wij voor de strategie, we organiseren in co-creatie en we ondersteunen bij de uitvoering.
Ook trainen we docenten, beleidsmedewerkers, schoolleiders en hoge ambtenaren in gespreksmethodes en dialoogtechnieken. Hiermee vergroten we de kennis en vaardigheden van onze belangrijkste doelgroepen, en blijven we in nauw contact zodat we signalen ophalen waar we ook weer onze diensten aan kunnen koppelen.
Hier volgt een greep uit ons aanbod. Heb je meteen een vraag of uitdaging die je met ons wil delen? Neem contact op!
In het lesprogramma Wie Grijpt In? worden jongeren uitgedaagd om in gesprek te gaan over de Nederlandse rechtsstaat én hun eigen rol in de samenleving.
In onderwijsprogramma Under Pressure worden jongeren weerbaar gemaakt tegen desinformatie.
In dit netwerk kunnen getroffen kinderen meepraten over het herstelbeleid, in contact komen met lotgenoten, workshops volgen voor persoonlijke ontwikkeling en eigen projecten opzetten.
Met de MIND Young Academy maken peer educators (jonge rolmodellen) mentale gezondheid bespreekbaar in de klas. Zij delen hun persoonlijke ervaringen met psychische klachten, om zo het gesprek open te breken.
Onderwijs programma MoneyWays maakt geldzaken en financiële problematiek bespreekbaar in klassen door heel Nederland.
Maatschappelijke Diensttijd (MDT) biedt jongeren de kans om hun talenten te ontwikkelen, mensen te ontmoeten buiten hun leefwereld en iets te doen voor een ander en/of de samenleving.
Met Luister Eens verminderen wij samen met ambassadeurs stigma's rondom mentale gezondheid.
Tijdens Gelijk=Gelijk? gaan jonge rolmodellen (peer educators) met leerlingen en studenten het gesprek aan over diversiteit, vooroordelen en discriminatie.
Op basis van de gespreksmethodiek Dialoog als Burgerschapsinstrument, trainen we docenten in het bespreekbaar maken van botsende waarden op een veilige manier.
Met deze gespreksmethodiek voorzien we onderwijsprofessionals van vaardigheden om open gesprekken over gevoelige maatschappelijke onderwerpen te voeren in het klaslokaal.
Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.