Jij maakt graag maatschappelijke thema’s bespreekbaar in jouw lessen of zoekt een manier om gevoelige gesprekken binnen jouw school te faciliteren. Diversion ondersteunt het onderwijs al 20 jaar bij het bespreekbaar maken van gevoelige maatschappelijke thema’s. We gaan de klas in met onze peer educators, we trainen docenten en we ontwikkelen beleid voor en met de school.
De drempel om te praten over gevoelige maatschappelijke thema’s als mentale gezondheid, schulden of discriminatie is voor jongeren hoog. De peer education programma’s van Diversion breken het gesprek open en maken ruimte voor alle meningen. Peer educators (jonge ervaringsdeskundigen) delen ervaringsverhalen, gaan in gesprek met de klas en bieden handelingsperspectief. Maar ook voor docenten bieden we trainingen, handvatten en inzicht voor het voeren van gesprekken over o.a. schulden, mentale gezondheid, maatschappelijke spanningen en desinformatie.
Als schooldirectie of bestuur kan je bij ons terecht voor het ontwikkelen van school-eigen beleid voor maatschappelijke thema’s. Dat doen we altijd in co-creatie: we werken samen met jongeren, docenten en directies. Samen komen we tot een heldere visie, een doorlopende leerlijn en een efficiënte evaluatiestructuur. Zo zorgen we ervoor dat thema’s zoals burgerschap, financiële educatie en het bespreekbaar maken van maatschappelijke spanningen op duurzame wijze geborgd zijn binnen jouw school.
Na het versturen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op. Door je gegevens achter te laten ga je akkoord met onze privacyverklaring.
Tijdens Gelijk=Gelijk? gaan jonge rolmodellen (peer educators) met leerlingen en studenten het gesprek aan over diversiteit, vooroordelen en discriminatie.
Onderwijs programma MoneyWays maakt geldzaken en financiële problematiek bespreekbaar in klassen door heel Nederland.
Op basis van de gespreksmethodiek Dialoog als Burgerschapsinstrument, trainen we docenten in het bespreekbaar maken van botsende waarden op een veilige manier.
Met Luister Eens verminderen wij samen met ambassadeurs stigma's rondom mentale gezondheid.
Maatschappelijke Diensttijd (MDT) biedt jongeren de kans om hun talenten te ontwikkelen, mensen te ontmoeten buiten hun leefwereld en iets te doen voor een ander en/of de samenleving.
Met de MIND Young Academy maken peer educators (jonge rolmodellen) mentale gezondheid bespreekbaar in de klas. Zij delen hun persoonlijke ervaringen met psychische klachten, om zo het gesprek open te breken.
Met deze gespreksmethodiek voorzien we onderwijsprofessionals van vaardigheden om open gesprekken over gevoelige maatschappelijke onderwerpen te voeren in het klaslokaal.
Tijdens deze training leren docenten hoe zij het (mogelijk) schurende gesprek als gevolg van misinformatie en polarisatie in de klas kunnen voeren en faciliteren.