Van lesprogramma’s in het vo, po en het mbo tot grootschalige onderzoeken naar de behoeften en ervaringen van Nederlanders op het gebied van werk, de verscheidenheid in onze projecten is enorm. Toch hebben ze een gemene deler: alle projecten dragen bij aan het verkleinen van kansenongelijkheid in Nederland en het vergroten van de verbondenheid in de samenleving.
Peer educators dagen jongeren uit om in gesprek te gaan over de Nederlandse rechtsstaat én hun eigen rol in de samenleving.
Met dit onderwijsprogramma maken we jongeren weerbaar tegen desinformatie en nepnieuws.
Door in gesprek te gaan doen we onderzoek naar de behoeften en ervaringen van Nederlanders op het gebied van werk.
We helpen jongeren die geraakt zijn door de toeslagenaffaire om te werken aan hun eigen herstel en dat van anderen.
Peer educators delen persoonlijke ervaringen in de klas en maken hiermee mentale gezondheid bespreekbaar.
Met dit lesprogramma - ontwikkeld samen met het Nibud - werken we aan de financiële redzaamheid van jongeren.
MDT laat jongeren hun talenten ontwikkelen en tegelijkertijd iets doen voor een ander en/of de samenleving.
Samen met ambassadeurs verminderen we de stigma's rondom mentale gezondheid.
Prijswinnend lesprogramma dat discriminatie en vooroordelen bespreekbaar maakt op het po, vo en mbo.
Met deze methode helpen we onderwijsprofessionals om gevoelige maatschappelijke onderwerpen bespreekbaar te maken in de klas.
Een inventarisatie naar dialoog over de geschiedenis van de Indonesische archipel
Getroffen kinderen kunnen - onder andere - meepraten over het herstelbeleid, workshops volgen en eigen projecten opzetten.
Met het SPE ondersteunen we vrouwen- en andere zelforganisaties in Amsterdam.
Door leerlingparticipatie te organiseren geven we leerlingen een stem in het actualiseren van examenprogramma's.
In gesprek met media en burgers onderzoeken we hoe de afstand tussen hen ontstaat én wat daaraan gedaan kan worden.
Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
"*" geeft vereiste velden aan